Skip to Content

نقشه راهی برای انتخاب شرکت مجری راه‌حل برنامه ‏‏ریزی منابع سازمان در صنعت پخش کشور ایران

انتخاب ERP
20 فروردین 1396 توسط
نقشه راهی برای انتخاب شرکت مجری راه‌حل برنامه ‏‏ریزی منابع سازمان در صنعت پخش کشور ایران
انجمن تصنا, Somayeh Rahmani
| هنوز نظری وجود ندارد


رقابتي شدن محيط كسب‏وكار، ضرورت ايجاد يكپارچگي درون‌سازماني و برون‌سازماني در محيط زنجيره تأمين، تحول گسترده در حوزه فناوري سيستم‌هاي اطلاعاتي و... از عوامل اصلي شكل‌گيري راه‏ حل‏های برنامه‌ريزي منابع سازمان (ERP) هستند. اين راه‏ حل‏ها با ايجاد يكپارچگي مديريتي و عملياتي درون‌سازماني و برون‌سازماني و تسهيل و تسريع فرآيندهاي كسب‏وكار، كارايي و اثربخشي عملياتي سازمان‌ها را افزايش داده و آن‌ها را براي حضور در بازار رقابتي آماده مي‌نمايند. انتخاب مناسب‏ترین شرکت مجری پیاده ‏ساز یک راه ‏حل نرم‏ افزاری، خصوصاً ERP، یکی از مشکلات اساسی شرکت‏های صنعت پخش ایران است، لذا محقق در یک تحقیق کاملاً کاربردی، از طریق ارائه "یک مدل بومی‌سازی شده برای انتخاب راه‌حل ERP در صنعت پخش کشور ایران" تلاش نموده است تا با شناسایی و طبقه‏ بندی انواع معیارها و شاخص‏های مؤثر، نقشه راهی برای انتخاب یک شرکت مجری (از میان انواع آلترناتیوهای ارزیابی‌شده) برای انواع شرکت‏های کوچک، متوسط و بزرگ صنعت پخش ارائه نماید. در این نقشه راه پنج معیار زیر به‌عنوان اصلی‏ترین معیارها برای ارزیابی انواع آلترناتیوها و نهایتاً انتخاب یک آلتزناتیو انتخاب‌شده‌اند. معیار اول: ارزیابی تأمین‌کننده از جنبه راه‌حل نرم‌افزاری، معیار دوم: ارزیابی تأمین‌کننده از جنبه پیاده‌سازی راه‌حل، معیار سوم: ارزیابی تأمین‌کننده از جنبه خدمات پس از پیاده‌سازی راه‌حل، معیار چهارم: ارزیابی تأمین‌کننده از جنبه هزینه و منفعت و معیارهای مالی، معیار پنجم: ارزیابی تأمین‌کننده از جنبه خدمات و ویژگی‌های عمومی. برای تأیید این مدل از تکنیک دلفی استفاده‌شده است.

دانلود



برچسب‌ها

رسانه های اجتماعی




ورود برای گذاشتن نظر